Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Fanklub šátkování

Šátky s miminky nosí jen potřeštěné hippiesačky. Tak fajn, ještě moje nejlepší kamarádka a o té si většinou nemyslím, že je potřeštěná a ani není hippie. Až já budu mít miminko, tak ho budu vozit v kočárku a případně, až bude trochu větší, dám si ho do sportovního nosítka, to se ke mně přece jen víc stylově hodí. Nebudu se omotávat nějakým šátkem jak indiánská babička. Stejně se mi ty šátky zdají nebezpečné, vždyť to mimino musí z toho vypadnout. Člověk to blbě utáhne a už to letí. Ne ne, ani omylem.

To jsem byla já před půl rokem. Možná ještě před více než třemi měsíci, kdy mému synovi bylo šest týdnů. Razantně jsem odmítla kamarádčinu nabídku, že mi šátek půjčí. Od této nabídky neuplynul ani týden a já jsem se zeptala sama, jestli si pro něj můžu přijet a jestli mi ukáže úvaz pro to miminko. Brala jsem to jako z nouze ctnost. Můj synáček se od narození hrozně rád nosil a já jsem mu to nikdy neupírala, nosila jsem ho, jak jsem mohla, krom venkovních procházek, kde většinou spinkal v kočárku. Doma jsem kvůli nošení na rukách nic sice neudělala, ale bylo mi to fuk. Jídlo jsem měla navařeno dopředu v mrazáku a najíst se a uklidit jsem mohla, když malý spal. Je pro mě prioritou a hotovo. Řeči o tom, že si ho naučím na ruce a bude rozmazlený nebo že ho mám nechat vyřvat, jsem úplně ignorovala, protože jsem nechápala, proč bych to stvořeníčko měla tak trápit, když jeho pláč znamená, že mu něco je nebo se bojí, nemůže se přece jinak vyjadřovat. A když se chce tulit, znamená to, že potřebuje moji péči a podporu, ne, že by to byl měsíční rozmazlený spratek. Tuto teorii mi potvrdila i jedna známá-pediatrička, a i proto jsem remcaly ignorovala. Navíc, i kdybych to potvrzené neměla, jsem přece jeho matka a nějak tak instinktivně cítím, co v danou chvíli dělat.

K mojí radosti klouček rostl jako z vody, i když v tomto případě jako z plnotučného mléka. Ve chvíli, kdy jsem šla kamarádku poprosit o půjčení šátku, vážil už 5 kilo a můj permanentní nedostatek hořčíku mi začal způsobovat křeče v rukách. Kamarádka mi ukázala úvaz kolébky velice srozumitelně a i přes prvních pár zdlouhavých pokusů jsem to později zvládala sama a celkem rychle. Zjistila jsem, že krom nošení malého je šátek dobrý také na jeho uspání a ještě při tom stihnu udělat spoustu dalších věcí od věšení prádla po tancování merenque. Občas jsem si tedy miminko v šátku doma ponosila a jednou jsem s ním taky vyrazila na návštěvu. Reakce byly vesměs pozitivní. Nejvíce mě překvapila moje babička, která se furt strachovala, aby se v tom malý neudusil, že to viděla ve zprávách. No je to sice smutné, že se to někomu stalo, byla jsem však překvapená kvůli tomu, že babička mě tak nosila jako mimino taky, což mám dokonce několikrát fotograficky zdokumentované. Na to mi jen zopakovala, co bylo ve zprávách. Tchán to sice nekomentoval, jen občas prošel kolem a jemnou poznámkou nebo pouhým zrakem kontroloval, jestli má náš brouček dost velký průduch na dýchání. Jinak to rodině a všem kolem přišlo úplně normální a neměli k tomu takové kecy, jako já původně.

Jak můj chlapeček povyrostl, kolébka se vázat nedala a tak jsem ho zase občas poponesla v ruce nebo svezla v kočárku. Přišlo léto. Maličký v kočárku neustále brečel a já jsem si myslela, že je to tím horkem a tak jsem se snažila ho kojit co nejčastěji, než mi došlo, že ani tak netouží po chladném (no chladném - 37 stupňů) nápoji v tom vedru, ale po mé či manželově náruči a zřejmě také po výhledu na okolní dění. Tak jsem ho občas nesla a kočár tlačila před sebou. O několik dnů a rozbolavěných zádových svalů později, jsem si vzpomněla na šátek a začala na internetu hledat další úvazy pro větší děti. Jeden jsem se naučila tak rychle, jak žalostně můj chlapeček brečel. Hned poprvé se mu v šátku „v sedě“ líbilo. Já jsem byla taky nadšená, protože už se krásně usmíval a momentálně nenáviděný kočár jsem mu nenutila. Přestože byl ergonomicky „zavěšený“, nechtěla jsem, aby se nosil celou dobu a tak jsem se po několika dnech přece jen osmělila vyzkoušet kočárek. Můj synáček, už asi pochopil, že je kočárek jen na částečnou dobu a přepravu a vůbec nebrečel.

Ve stejném týdnu, jako jsem začala mého maličkého znovu nosit, jsem se také začetla do zajímavé knihy srovnávající péči o dítě a výchovu mezi jihoamerickými Indiány a Evropany. Knížku mám sice stále ještě nedočtenou, mám přece jen důležitější „věc“ na práci, ale už teď jsem z ní vyčetla, jak důležité je tulení a nošení pro budoucí psychickou pohodu a samostatnost dětí.  Aha! Takže další důkaz, že to tulení a nošení bylo nakonec všechno správně. Jen kdyby se vyskytlo v mém životě další miminko, šátek mu pořídím co nejdříve, abych neměla ty křeče v rukou. Když vidím, jakou to malému dělá radost, jsem ráda, že jsem se k tomu cestami klikatými dostala. A když si můj maličký zrovna nehraje, tak v těchto vedrech běhám po bytě, s malým v šátku a na sobě jen podprsenku a tanga, taky si připadám jako indiánská…hm, maminka. A kdyby si o mně někdo myslel, že jsem potřeštěná hippiesačka, tak je mi to jedno. Jde mi hlavně o štěstí mého synáčka.

Autor: Irena Machálková | čtvrtek 24.7.2014 15:51 | karma článku: 10,30 | přečteno: 779x
  • Další články autora

Irena Machálková

Mňága – Happy End aneb jak jsem přivedla na svět nového člověka

Název podle filmu o mojí oblíbené kapele k článku na toto téma může být možná podivné, zvláště s přihlédnutím k významu slova mňága, ale vzhledem k tomu, že poslední týdny mého těhotenství připomínali stále tu stejnou písničku, nemohu jinak. A kdyby ani to nebylo dost na vysvětlenou, můžete název článku připsat opět těhotenským hormonům. Na ty se dá vymluvit téměř vše.

12.5.2014 v 8:18 | Karma: 10,94 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ostatní

Irena Machálková

Můj buben není veřejný majetek, aneb staňte se asociálem

„Ahoj matko“ jsem poprvé slyšela ve chvíli, kdy jsem si to, že budu matka, neuměla ještě ani představit. Že budu za pár měsíců matka, jsem věděla více než jednu čtvrtinu roku a i přesto, že jsem neměla ještě žádný hmatatelný důkaz, někteří lidé už zapomněli moje jméno a nahradili ho touto přezdívkou. Já jsem věděla, že mám to těhotenství maskovat co nejdéle. Možná jsem pověrčivá, ale dokud ze mě to stvoření nevyleze, myslím, že mi tak nikdo říkat nemusí. Abych byla upřímná, krom mého očekávaného dítěte mi tak vlastně nemusí říkat nikdo nikdy.

24.2.2014 v 17:50 | Karma: 17,20 | Přečteno: 1082x | Diskuse| Ostatní

Irena Machálková

Jak přežít první trimestr, abyste nevypadala jako totální idiot

Jste těhotná. Ve chvíli, kdy se srovnáte s tím, že uvnitř vás se bude po následujících devět měsíců dít osmý div světa, musíte vymyslet ještě strategii, jak to chvilku ututlat před okolím. Pokud tu radost neudržíte v sobě a chcete se podělit, proč ne. Já jsem si ale řekla, že si dám alespoň čas do ukončeného třetího měsíce a do výsledků základních vyšetření.

9.2.2014 v 19:39 | Karma: 17,70 | Přečteno: 3805x | Diskuse| Ostatní

Irena Machálková

Dvaatřicetiletá puberťačka

Před chvílí jsem si pustila CD od formace 3D, kterou jsem poslouchala, když mi bylo asi šestnáct let. Manžel mě taktně upozorňuje, že je po desáté hodině večer a ne všichni sousedi 60+ jsou fanoušci Chaozzu a jim podobných, tak jsem aspoň ubrala na hlasitosti.

7.2.2014 v 22:44 | Karma: 13,70 | Přečteno: 753x | Diskuse| Ostatní

Irena Machálková

Jak se mi změnil život za 10 vteřin

Dozrála jsem do věku, kdy se kolem mě začala většina kamarádek zakulacovat přes břicho a aniž bych to věděla, když jsem si z nich na firemní ochutnávce vína utahovala, sama jsem už byla asi druhý týden „v pasti“.

5.1.2014 v 21:30 | Karma: 26,09 | Přečteno: 2117x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  13:21

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  13:10

V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů,“ řekla...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  13:10

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  13:05

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1957x
Jsem normální ukecaná ženská a když není kolem nikdo, komu bych řekla, co mě zrovna napadlo, píšu

Seznam rubrik